Clash of Nations, Falun

Det var länge sen jag uppdaterarde denna blogg och jag har faktiskt glömt bort den lite halft som halft. Men nu ska jag göra lite uppdateringar =)
Den 24 mars så åkte jag och några polare till Falun för att kolla på Clash of Nation. Det är en skoter/skidor/snowboard tävling för dem som inte vet det :-) Väldigt stora "stjärnor" var där och tävlade. Vissa hade varit med i X-Games ( extremsportens verision av tävlingen OS) så det var väldigt roligt att se dem live. Med tävlingar i 4 grenar som utfördes av 94 atleter från 6 olika nationer blev det många dueller och strider. Det var över 9000 åskådare där och ytligare 9000 männsikor såg det live från 19 olika länder. Dagen bjöd vekligen på sol och vi kunde sitta på läktaren i bara t-shirt och njuta! Denna tävlingen liknade Winter Jam som jag var på i november som du kan läsa längre ner på sidan. Dock så var denna tävling mycket roligare. Man kunna sitta ner, det var varmt, paus underhållning i form av flyguppvisning och fallskärmshopp plus att det var tävlingar i skoter också. Winterjam består bara av skidor och snowboard.  
Detta kan jag verkligen rekomendera och detta blir en tradition! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0