Stockholm - Arlanda

Andra resan:

Min andra tripp var till Stockholm/Arlanda i tisdags. Jag har en vän som har pluggat i USA i en termin och hon skulle landa på arlanda 07:40 på onsdagsmorgonen så jag och en kompis åkte ner till Sthlm redan på tisdagen. Första gången jag körde ner till Sthlm helt själv och det gick bra faktiskt :-)
På arlandas hemsida så kan man fixa så man får sms när det planet man väntar på kommer, vilken terminal och om det blir försenat. Väldigt smart tycker jag. Iofs så kanske det har funnits läänge men eftersom jag bara har åkt flygplan två gånger under mitt hela 21 år långa liv (flygrädd som 17)så har jag NOLL koll på hur "plan världen" ser ut.
När jag väl kom till Arlanda så var jag lite nervös för att jag inte skulle hitta parkering och att jag skulle köra vilse men det var bra skyltat till terminal 5, dit jag skulle så det gick fint. Men att hitta perkering var lite knepigt, eller det var ju lätt men det var så konstigt skyltat för det stog att det var fullt typ överallt men ändå så var det ledigt och man fick inte åka hit och dit men det gick tillslut iaf :-) 40 spänn för att stå där i en halvtimme är råån. Sen så var biljettautomaten inte så bra heller. Den krånglade ganska så mycket.. Skulle betala med kortet men det funkade inte och den tog bara emot 10or och 5or. Vad ska man gö om man inte hade små pengar löst och den tar inte kortet? Stå kvar och hoppas på det bästa utan att få en fet betalning? Somsagt, jag har noll koll på denna värld.
Men allt gick ju bra tillslut och vi kom ju ut från Arlanda med :)
Nästa resa är imorgon, dock mkt kortare. Ska till Gävle för att handla! Sen så blir det fjällen helgen vecka 2 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0